Cílem projektu ICT stories je zdokonalovat dovednosti žáků v informačních a komunikačních technologiích, matematice a cizích jazycích. Žáci vytvářejí filmy, prezentace, videa a ankety, pomocí internetových statistických nástrojů sbírají data o sobě navzájem a zábavnou formou se seznamují s kulturními rozdíly a podobnostmi v jiných zemích, odkud pocházejí partnerské školy. Díky představování a porovnávání životních stylů mají příležitost zvýšit povědomí o pozitivních účincích zdravé výživy a sportu na zdraví a osvojit si zdravé návyky.
Našimi partnery jsou školy z Řecka, Malty, Makedonie a Itálie.
Učitelé z partnerských zemí společně naplánovali plán a detaily aktivit a zároveň seznamili děti s prostředím TwinSpace.
Plán projektu je zobrazen na časové ose zde v aplikaci Dipity.
FÁZE PROJEKTU:
1. INTRODUCITION AND LOGO – žáci vytvořili personalizované hlasové avatary v programu VOKI, nahráli tyto avatary a své fotografie na TwinSpace, načež žáci z partnerských škol zkoušli přiřadit každou fotografii ke správnému avataru.
NO. 1 NO. 2 NO. 3
NO. 4 NO. 5 NO. 6
NO. 7
VOKI: Matěj L. VOKI: Vojtěch D. VOKI: Šimon M. VOKI: Antonín K.
VOKI: Lucie Z. VOKI: Adéla Ř. VOKI: Barbora B.
Žáci si po seznamovací aktivitě připravili pro své partnery kvíz:
http://LearningApps.org/watch?v=pey2vdmz501
Ostatní seznamovací aktivity partnerských zemí můžete sledovat na stránkách TwinSpace:
http://twinspace.etwinning.net/1466/pages/page/2616
Po představovacích aktivitách následovalo navrhování a volba loga. Každý žák navrhl své logo pro tento projekt. Každá z partnerských zemí pak dále volila v rámci své skupiny 3 nejlepší loga, ze kterých již volili všichni partneři to nejlepší logo, které se se mělo stát naším logem projektu ICT stories.
3 nejlepší loga z České republiky:
3 nejlepší loga z Řecka:
3 nejlepší loga z Malty:
3 nejlepší loga z Itálie:
2 nejlepší loga z Makedonie
Vítězným logem a zároveň logem projektu ICT stories se stalo logo, které navrhli italští studenti:
Podbrobnější informace o průběhu volby loga můžete najít na TwinSpace:
http://twinspace.etwinning.net/1466/pages/page/2617
Video ze zákulisí: žáci se seznamují se žáky z partnerských zemí a plní jejich kvízy.
2. MY SCHOOL – žáci z fotografiích svých škol vytvářeli videa.
Video vytvořené v nástroji Animoto:
Prezentace vytvořená v Microsoft PowerPoint:
Prezentace a videa našich 4 partnerů si můžete prohlédnout na stránce TwinSpace:
http://twinspace.etwinning.net/1466/pages/page/5543
Po zhlédnutí PowerPoint prezentací a videí ostatních partnerů o jejich školách jsme s ostatními učiteli připravili pro žáky foto kvíz. Žáci určovali, z jaké země jednotlivé fotografie škol pochází:
Fotodokumentace, kdy se žáci seznamovali se školami našich zahraničních partnerů, plnění fotokvízu (kvíz byl zábavný, ale docela obtížný) ;-)
Backstage: Seznamování se se studenty z partnerských zemí, kvíz o studentech, volba loga.
3. MY COUNTRY – každý z partnerů představil svou zemi. K této aktivitě jsme použili různé nástroje web 2.0.
Zde můžete zhlédnout prezentaci o České republice:
Pro žáky z partnerských zemí jsme vytvořili jednoduchý kvíz o České republice. K vytvoření kvízu jsme využili aplikaci FunnelBrain.
Dále žáci v rámci poznávání web 2.0 tools použili velmi zajímavou a atraktivní aplikaci Emaze ke stručnému představení našeho města Teplice.
4. CHRISTMAS – po domluvě s učiteli z partnerských zemí jsme dodatečně zařadili aktivitu týkajících se Vánoc. Žáci se seznámí se způsoby, zvyky a tradicemi oslav Vánoc v zemích našich partnerů. Naši žáci připravili prezentaci na téma Vánoce v České rebublice.
Žáci poté odpovídali v aplikace kahoot. it na kvízové otázky. Tato aplikace se velmi podobá tzv. hlasovátků. Učitel se na svém počítači zaloguje na https://create.kahoot.it, aplikace automaticky vygeneruje PIN, kterým se žáci přihlásí k daném testu a odpovídají na otázky. Poté následuje vyhodnocení správných odpovědí. Důležitou roli hraje rychlost odpovídání, která je zohledněná v celkovém získání bodů. Následovalo vyhlášení vítěze. Naším i partnerských žákům se tato aktivita velmi líbila, proto ji v budoucnu budeme nadále využívat.
Ti z vás, kteří jste zaregistrovaní, si mohou kvíz vyzkoušet na tomto odkazu: https://create.kahoot.it/#quiz/99002f1c-d8ee-4c05-b394-452f06e2a1fa
V druhém případě si můžete prohlédnout fotografie z kvízu Czech Christmas.
5. HEALTHY LIFESTYLE – v této části projektu se žáci zabývali zdravým způsobem života. V první části jsme se zaobírali otázkou zdravého jídla. K těmto aktivitám jsem využili čtečku QR kódu. Žáci měli připravené 4 úkoly, ke kterým se dostali po přečtení tohoto kódu na svém mobilním zařízení.
TASK 1: HEALTHY FOOD WE LOVE TO EA T
Studenti po naskenování QR kódu našli zadání úkolu, ve kterém měli najít fotografie 5 zdravých jídel, které velmi rádi jedí a poté s těmito fotografiemi vytvořit online nástěnku v aplikaci Padlet.
Zde si můžete prohlédnout výsledek prvního úkolu v aplikaci Padlet:
Výstupy ostatních studentů partnerských zemí si můžete prohlédnout zde: Malta, Řecko, Itálie.
6. OUR HOBBIES - tuto aktivitu jsme začali brainstormingem v aplikaci answergarden.ch. Zde je výsledek našeho myšlenkového procesu. Čím větší slovo, tím byla daná aktivita vícekrát zmíněna.
V aktivitě My Hobbies využili žáci aplikace Emaze, kde každý na jedné stránce uvádí své zájmy a koníčky. Práce v této aplikaci žáky velmi bavila.
Další prezentace našich partnerů v aplikaci Emaze můžete zhlédnout zde.
7. EASTER– žáci ve krátké PowerPoint prezentaci představili české zvyky a tradice o Velikonocích.
10. EVALUATION – zde najdete závěrečný dotazník pro evaluaci projektu. Pro nás učitele, kteří projekt organizovali je jsou vaše odpovědi velmi důležité, neboť nám mohou poskytnout zpětnou vazbu a odpovědi na otázky, jak se vám líbily jednotlivé části projektu, které části byly obtížnější, jaké aktivity vás zajímaly a naopak, které aktivity by potřebovaly vylepšit. Také nás velmi zajímá, jaké dovednosti jste si během projektu osvojili či zdokonalili.
Evaluační dotazník byl vytvořen v aplikaci Survey Monkey. Prohlédnout si jej můžete ZDE.
Žáci vyplnili dotazník výše a poté jsme si společně prošli výsledky evaluace.
PROJECT TASKS:
What is your opinion about project? | ![]() |
How do you rate the "INTRODUCE YOURSELF" task? | ![]() |
How do you rate the "LOGO" task? | ![]() |
How do you rate the "MY SCHOOL" task? | ![]() |
How do you rate the "MY COUNTRY" task? | ![]() |
How do you rate the "CHRISTMAS" task? | ![]() |
How do you rate the "HEALTHY LIFE STYLE" task? | ![]() |
How do you rate the "HOBBIES" task? | ![]() |
How do you rate the "EASTER" task? | ![]() |
How do you rate the "STATISTICS AND ME" task? | ![]() |
SKILLS EVALUATION:
I consider this eTwinning Project as a new learning experience. | ![]() |
Working on the tasks was a valuable experience. | ![]() |
The tasks were interesting. | ![]() |
The tasks were difficult. | ![]() |
We improved our skills in ICT. | ![]() |
We familiarized with new ICT applications. | ![]() |
We improved English in real communication. | ![]() |
We got know foreign partners. | ![]() |
We learnt about our partner's school, hometowns and countries. | ![]() |
We learnt how to select, evaluate important information and present the outcomes. | ![]() |
I would like to take part in another eTwinning project in the future. | ![]() |
I recommend this eTwinning project to our friends. | ![]() |
Mention pozitive things (one or more) about this project:
http://www.spaaze.com/board/1d80c69d722c41af853bc87d8307f25d
Mention negative things (one or more) about this project (if any):
http://www.spaaze.com/board/0cdfc53578c6458daf5a00ff5f5c5256
Výsledky závěrečného hodnocení studentů z aplikace Survey Monkey si můžete prohlédnout na tomto odkazu:
https://www.surveymonkey.com/results/SM-TXL57FS9/
Zde najdete několik PrintScreenů z výsledků evaluačního dotazníku (způsob hodnocení: hodnota 4 silně souhlasím, hodnota 3 souhlasím, hodnota 2 nesouhlasím, hodnota 1 silně nesouhlasím).
Na závěr můžeme projekt hodnotit jako úspěšný. Žáky jednotlivé aktivity velmi bavily, většina žáků se zdokonalila v používání ICT, poznali a naučili se používat nové ICT aplikace. Seznámili se se zahraničními partnery, s jejich školou a zemí. Procvičili se používání anglického jazyka v běžné každodenní komunikaci.
Je zřejmé, že bylo obtížné skloubit školní vzdělávací plán s plněním úkolů projektu. Žáci tak museli plnit úkoly mimo vyučování ve svém volném čase.
11. BACKSTAGE – v této části můžete zhlédnout několik videí ze zákulisí. Žáci zde plní různé úkoly a pracují na jednotlivých aktivitách.
Backstage 01: Seznamování se se studenty z partnerských zemí, kvíz o studentech, volba loga.
Backstage 02: Vánoční aktivity, tvorba prezentace o Vánocích v České republice, kvíz Kahoot.
Backstage 03: Žáci odpovídají na School Photo Quiz vytvořený v programu PhotoPeach.