HEALTH IS WEALTH,THE WAY OF WELL-BEING

eTwinning projekt 2024: HEALTH IS WEALTH,THE WAY OF WELL-BEING


Pohoda je stav, ve kterém jsou žáci schopni rozvíjet svůj potenciál, učit se a kreativně si hrát a učit se. Pohoda ve škole znamená pocit bezpečí, respekt, aktivní a smysluplné zapojení se do vzdělávacích a společenských aktivit. V tomto projektu si tedy klademe za cíl poskytnout přístup k pohodě s vědomím toho, že vzdělání není jen výuka znalostí, ale také poskytnout zářkům sociální a emocionální rozvoj a aktivní přísutp k životu pomocí široké škály aktivit, jako je např. umění, hudba, tanec, jóga, hry obohacené o nástroje Web 2.0.

KDO JSME?

Jsme poměrně velký tým – 22 učitelů se svými žáky z 8 zemí.

 
 

DEN BEZPEČNOSTI NA INTERNETU, TVORBA A VOLBA LOGA A PLAKÁTU PROJEKTU:

Začínáme s novým projektem.

Než začneme na projektu pracovat, vždy je důležité si připomenout pravidla bezpečného používání internetu. K tomuto úkolu jsme využili mezinárodní den bezpečnějšího internetu – 6. února 2024. Všichni partneři se domluvili, že každá země zpracuje jedno pravidlo – ilustrativně i komentářem – a za každou zemi si žáci sami vyberou tu nejlepší kresbu. A takhle pracovaly třídy 4.C a a 2.D.

 

  

   

 

A takhle se představili všichni naši žáci. Nejprve vytvořili avatary a poté je rozmluvili pomocí aplikace Chatterpix.

 

Poté nás čekalo vytváření deskové hry na již zmiňovany Den bezpečnosti na internetu. Hru jsme si vytvořili a také zahráli. Každý mezinárodní tým vytvořil nějakou část hry – desku, bezpečná pravidla, nebezpečné situace, herní plán a herní pravidla.

Chybět samozřejmě nemohla tvorba a hlasování o nejlepší logo a plakát projektu. 

 

EMOCIONÁLNÍ ZDRAVÍ:

V této části projektu jsme se zaměřili na emoce. Shlédli jsme film V HLAVĚ a poté jsme se snažili vyjádřit emoce i výtvarně. Sdělovali jsme si, jaká emoce v nás převažuje, jaké emoce máme rádi a s jakými emocemi nám dá práci se vyrovnat.

A dále jsme s pomocí umělé inteligence v Gencraft generovali různé emoce v různých situacích. Tak tohle se dětem fakt líbilo.

 

FYZICKÉ ZDRAVÍ:

V této části projektu jsme se věnovali zdravé výživě a zdravému pohybu. V programu Arcimboldo jsme vytvářeli obličeje z ovoce a zeleniny, které děti pak vytvářely z reálného ovoce a zeleniny ve škole a doma s rodiči. Tato zábavná aktivita je navedla k zábavné zdravé svačince. Dále si děti během hodin anglického jazyka zahrály hru, která rozvíjela slovní zásobu na téma ovoce a zelenina.

 

A následovaly pohybové aktivity. Žáci pozorovali, jak tyto jednolivé aktivity umí pohladit po duši a zdravá výživa spolu s pohybem jsou velmi důležité. Zpětné vazby dětí byly skvělé :-)

A poslední aktivita z této série byla taneční relaxační chvilka. Žáci ze všech zemí z celého projektu zvolili písničky, na které budou tančit a pak během přestávek mohli tanečně relaxovat na zvolenou píseň. 

 

MENTÁLNÍ ZDRAVÍ:

V této části projektu jsme se soustředili na mentální zdraví. Celý mezinárodní tým projektu si rozdělil písmenka z názvu našeho projektu a každá země vybarvila jedno písmenko z našeho monumentálního nápisu projektu. Naše země dostaly písmeno A a B.

 

Další společnou naplánovanou aktivitou bylo čtení. Žáci si během jedné vyučovací hodiny vybrali knížku a v jim pohodlné pozici si našli v učebně své místečko a v poklidu si četli. Po ukončení této aktivity byli nadšení, protože se cítili tak moc uvolněně a zrelaxovaně. A jako finále této aktivity si žáci během pracovních činností vytvořili záložku do knihy. 

 

 

 

DUBEN 2024

V dubnu nás čekala interaktvní beseda s odborníkem na emoce. Diskuze byla velmi živá, děti zjistily, že k životu potřebujeme všechny emoce, dokonce i ty, které nejsou tak populární a pozitivní.